کارآفرینان فناوری با یک مسئله منحصر به فردی از سنجش بازار هدفشان روبرو هستند به دلیل اینکه آنها کسب و کار خودشان را از جنبه تحقیق و توسعه (R&D) دنبال می‌کنند و اغلب پیچیدگی‌های بازارهای جدید یا در حال تغییر را نادیده می‌گیرند. تعیین میزان سرعت پذیرش یک فناوری جدید و نرخی که نوآوری شما جایگزین روش‌های حل یک مسئله مشابه می‌شود، دشوار است. نرخ پذیرش بازار به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قانون‌گذاری و لازم الاجرا نمودن قانون جدید
  • تعداد رقیبان
  • تأییدیه از مراجع قانونی
  • قیمت‌گذاری محصول
  • آموزش مورد نیاز برای استفاده از فناوری
  • پول سرمایه‌گذاری شده در روش‌های جایگزین

عوامل فوق روی نرخ تأثیر می گذارند که در آن یک بازار نوظهور فناوری شما را پذیرا گشته و ریسک مالی ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاران اغلب تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند در حالی که ریسک بازار بالا باشد. در عوض، آنها منتظر می‌مانند تا اینکه پذیرش مشتری اولیه قبل از سرمایه‌گذاری کلان صورت گیرد. در چنین حالتی، هدف‌‌گیری یک بازار بزرگ هدف برای جذب سرمایه‌گذار مهم است.

«روش ایجاد بازار» عمدتاً برای سنجش بازار مورد نظر استفاده می‌شود. ایجاد بازار، بازاری است که تکنیک پیش‌بینی را فراهم می‌کند که شامل تعیین مجموعه خریداران بالقوه طی یک بازار خاص و آموزش نیازهای محصولات یا انتخاب‌ها است. پیش‌بینی تقاضا در یک بازار نوظهور به شرکت‌ها امکان شناخت اینکه یک محصول یا خدمت تعداد زیادی خریدار کافی را جذب می‌کند یا خیر و برای اینکه از نظر مالی پایدار باشد، می‌دهد.

تقاضای جدید بازار شما، مجموع حجم محصول به عنوان تابعی از یک گروه مشتری، در یک ناحیه جغرافیایی، طی یک دوره خاص، در یک محیط بازاریابی ویژه و تحت یک برنامه بازاریابی مشخص است.

برداشت مطلب با ذکر منبع مجاز است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!