توسعه و تجاری‌سازی محصولات با فناوری بالا، علمی و دانش‌بنیان بیانگر رشد جهانی صنایع به سمت فناوری‌های سطح بالا از قبیل ارتباطلات بی‌سیم، فناوری اطلاعات، داروسازی، علوم زیستی، نانوفناوری و آموزش است.تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان فرآیندی پیچیده دارد. اگر دانش یک سرمایه ارزشمند است چرا آن را نباید به محصول تبدیل کرده و در بازار آزاد به فروش رسانید؟ محصولات دانش‌بنیان و کسب و کارهای دانش‌بنیان جدید نیستند. در زمانی که مدیریت دانش به طور عمده روی بهبود جریان دانش در یک سازمان تمرکز دارد، مهم است که از پتانسیل تجاری‌سازی دانش خاص که در بازار دارای ارزش است غفلت نشود. ما بدین موضوع مدیریت دانش وارونه می‌گوییم؛ زیرا این تغییر مدیریت دانش از تمرکزداخلی به خارجی سوق یافته است.

 Ron Popeil که به فروشنده قرن هم شهرت دارد به دلیل تولید انبوه محصولات خانگی و با تبلیغ آن درتلویزیون مشهور شده است. همه‌ی محصولات تولیدی او یک مفهوم کلیدی داشتند وآن هم «نیاز» بود. او یک سرمایه‌گذار آمریکایی و ستاره تلویزیونی بود. بعد از جدا شدن والدینشان در یک مدرسه شبانه‌روزی و بدون سرپرست در سن سه سالگی رها شد. Ron تا سن 8 سالگی به همین وضعیت زندگی می‌کرد تا اینکه پدربزرگش حضانت او را به عهده گرفت. در سن 13 سالگی در شیکاگو در کارخانه‌ای که توسط پدرش اداره می‌شد شروع به کار نمود. او در سن 16 سالگی شروع به فروش کلیه محصولات شرکت پدرش در بازار آزاد نمود. نکته قابل توجه اینکه حتی جایی برای نگهداری میز فروش خود نداشت و آن را در یک مغازه ماهی‌فروشی که در آن محل دستفروشی و تبلیغ می کرد می‌گذاشت. او روز کاری خود را از 5 صبح شروع و در پایان هر روز 500 دلار کسب می‌کرد که موفقیتی بزرگ برای جوانی در دهه 1950 بود! تا پیش از سن 17 سالگی، آنقدر سرمایه بدست آورده بود که توانست کسب و کار خود را راه‌اندازی کند و دکه‌ای را خرید و محصولات خود را شش روز هفته و 12 ساعته می‌فروخت. دکه او به مکانی تبدیل شده بود که مردم برای تماشای فروش محصولات Ron حتی برای صرف ناهار خود آنجا جمع می‌شدند. در ابتدای دهه 1950 با علم به کارکرد تبلیغات تلویزیونی، برنامه تلویزیونی به نام Infomercial ساخت که بتواند راحت‌تر محصولات خود را به دید مشتریان برساند. اولین برنامه او با تبلیغ محصول Chop-o-Matic بود. روش Ron طوری بود که حتی طرز بیان و اصطلاحات او توسط فروشندگان کپی‌برداری شد. جالب توجه اینکه برند “As Seen on TV” در ابتدا روی محصولات Popeil قرار گرفت.

اگر در وهله اولی که شروع به کار نموده‌اید و خود را یک متخصص برای یک محصول نوآورانه فرض نموده‌اید و تمامی جنبه‌های مورد نیاز بودن آن را سنجیده‌اید؛ باید قبل از آن یک فرد مطلع در همه علوم و ارتباط برقرارکننده خوبی قبل از آغاز به کار شرکت خودتان و در هنگام کار با تیم اجرایی شوید. همچنین خود را باید با روح تخصص‌هایی نظیر ساخت و تولید، بازاریابی و فروش، حسابداری، امور مالی و روابط عمومی آشنا سازید. به علاوه به مانند Ron Popeil خود فروشنده بزرگ شرکت خود شوید. چه کسی بهتر از شما می‌تواند تیم‌تان را به سمت موفقیت تجاری سوق دهد؟

درون یک شرکت استارت‌آپی، قابلیت شما در برقراری ارتباط، ارزش متعارف (fair value) اکتسابی است. در سرمایه‌گذاری، ارزش متعارف به قیمت فروش یک دارایی توافق شده بر سر آن توسط یک خریدار و فروشنده گفته می‌شود با فرض اینکه هر دو طرف مطلع هستند و آگاهانه وارد این معامله شده‌اند. حتی با داشتن یک طرح کسب و کار و تعهد عمیق شما به موفقیت شغلی نمی‌تواند روی یک سرمایه‌گذار بالقوه از بستر یک طرح کسب و کار یا ارائه اسلاید تأثیر بگذارد. مهارت‌های ارتباطی باعث اعتماد به نفس و ایجاد اعتماد می‌گردد.

قرارگیری درون محیط بازار و ارش برقراری ارتباط برای سرمایه‌گذاران و مشتریان مهم است. فارغ از اینکه شرکت شما یک استارت‌آپی یا یک کسب و کار رشد یافته است، می‌توانید به اهداف زیر در چهار مرحله دست یابید:

گام 1: پیشنهاد سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهید.

گام 2: مشتری و سرمایه‌گذار خود را بشناسید.

گام 3: روش ارتباطی خود را توسعه دهید.

گام 4: ارتباط پیوسته با بازار را حفظ کنید.

برداشت مطلب با ذکر منبع مجاز است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!